Польський перевізник PKP Cargo погодив кілька полігонів для курсування зерновозів "Укрзалізниці", які будуть переставлені на візки колії 1435 мм., повідомив представник компанії Станіслав Войтович під час онлайн-наради з представниками "Укрзалізниці" та вантажовідправниками.
Зазначається, що питання пов'язане із зміною інфраструктури у Польщі. Тому виникла потреба у відповідності габаритів українського рухомого складу по кожному маршруту проходження — оскільки розраховані на колію 1520-мм та українські "пострадянські" габарити вагони перевищують європейські залізничні габарити.
Як пояснили в УЗ, наразі погоджено курсування зерновозів моделей 11-739, 19-752 та 19-3054 за маршрутами Ягодин-Гданськ, Ягодин-Щецин, Мостиська II-Гданськ та Мостиська II-Щецин.
У ході наради зазначалося, що такі рішення є актуальними тільки для перевізника PKP Cargo. По інших компаніях, перед здійсненням перевезень маршрути необхідно узгоджувати з польським оператором інфраструктури PKP PLK окремо. "Укрзалізниця" погоджуватиме такі полігони з польськими колегами за зверненнями вантажовідправників.
Також PKP Cargo пропонує використовувати для перевезень українського зерна по території ЄС напіввагони, здійснюючи навантаження у біг-бегах. Як зазначив представник польського перевізника PKP Cargo Станіслав Войтович, у Польщі зараз не вистачає зерновозів, призначених для курсування євроколіями. Тому і запропонував розглянути для транспортування напіввагони, в яких можна розміщувати біг-біги із зерновими вантажами.
В УЗ погодилися розглянути можливість таких перевезень, виходячи із заявок відправників вантажу, з метою збільшення обсягів транспортування зернових.
Президент Української зернової асоціації Микола Горбачов у цьому контексті зазначив, що необхідно узгодити транспортування із стороною, що приймає. "Якщо ми привеземо біг-беги до порту Гданськ, чи зможуть вони їх прийняти", — звернув увагу він.